Internet Broker Project Internet Broker Project

Beste makelaar,
Op 16 juni 2010 lanceerde BROCOM het Internet Broker Project (IBP).

Voorgeschiedenis

  • In het voorjaar 2008 lanceerden de 2 federaties (FVF en Feprabel) hun oproep om aandacht te schenken aan 'de aanwezigheid van de makelarij op het internet'. De huidige consument bezoekt tot 2 maal per week zijn internetbanksite en raadpleegt daar zijn eigen rekeninggegevens. Als je dit afzet op de geringe aanwezigheid van de makelarij op het internet, of zelfs maar het feit dat de makelaar in minder dan 10% communiceert via mail met zijn klanten, is meteen duidelijk waarom dit zo belangrijk is om aan te werken.
  • Het IBP-project groeide uit tot een sector-samenwerking tussen Federaties, Brocom, Maatschappijen en Portima met een prachtig resultaat voor elk wat wils :
    • Als U een eigen web-site heeft, kan U die nu linken aan de IBP-catalogus om zo, naast eigen content, ook banners, logo's, folders, tekst, productfiches, pdf's, minisites, ed van maatschappijen van uw keuze, in uw site op te nemen.
    • Als u géén eigen website heeft, of die integratie van catalogus niet zelf wil doen, heeft Brocom voor u een laagdrempelige oplossing om met een eigen website, mét IBP-catalogusintegratie, aanwezig te zijn op het net.

Na de gebruikelijk besprekingen en voorbereidingen mondde dit project uit in 3 deeloplossingen, die elk op 16 juni voorgesteld werden en officieel van start gingen.
  • IBP-catalogus : in deze 'elektronische bibliotheek' plaatsen maatschappijen diverse productinformatie op genormaliseerde wijze (banners, logo's, folders, tekst, productfiches, pdf's, minisites, ed. ...). Als makelaar kan u zich hier gratis registreren en een eigen keuze maken uit dit aanbod. Via een unieke 'Broker Key', die in uw eigen site moet geïntegreerd worden (best via uw web-developper), kunnen die productinformaties, banners logo's ed. van uw keuze allemaal in uw site getoond worden. En vermits de inhoud steeds geactualiseerd wordt door de maatschappij, is de op uw website getoonde informatie steeds up to date.
  • Klantenportefeuille-consultatie : klanten wensen steeds meer inzage te hebben in hun dossier bij de makelaar. Makelaars wensen dit soms ook te geven aan hun cliënteel. Ieder beheerpakket heeft de mogelijkheid om deze tool te ontwikkelen binnen haar eigen omgeving, al dan niet gebruik makend van de 'veiligheidsomgeving' gecreëerd binnen het Portima-sector-netwerk. Vraag hierover meer uitleg bij de leverancier van uw beheerpakket.
  • BROCOM-IBP-website : voor de Brocom-partners werd er een individuele en personaliseerbare site ter beschikking gesteld. Iedere Brocom-partner werd ge-preregistreerd in de IBP-catalogus en zijn unieke link met de catalogus werd geïntegreerd in de Brocom-IBP-site. Hij kon dus onmiddellijk aan de slag. Zo werd voor iedereen het pad geëffend tot een gemakkelijke toegang tot het internet met een eigen site.

Deze standaard-website die Brocom aanbiedt (voorbeeld) bestaat uit drie elementen :
  • Algemene info over verzekeringen en diverse verzekeringstakken
  • Je persoonlijke kantoorinformatie (die je zelf kan aanpassen)
  • Maatschappij-informatie die je naar eigen keuze vanuit de IBP-catalogus bepaalt

Wil je ook van dit aanbod genieten, wordt dan hier lid van Brocom.
De prijs voor de website is € 146,00 (incl. BTW) voor 12 maanden.

Heb je nog vragen ?

  • Brocom-IBP-website :
  • IBP-catalogus :
    • Telefonische support via het Broker Contact Center Portima : +32 2 404 44 22 en druk '8'
    • Handleiding IBP-catalogus vindt u hier.

We zijn ervan overtuigd dat je dit initiatief naar waarde zal weten schatten en wensen je alle succes toe met je nieuwe website !